Servicerådgivare

Responsive image

Vi söker Servicerådgivare

Kundmottagare, bilverkstad/Verkmästare, bilverkstad

Plats: Söderhamn
Korta fakta om jobbet:
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tills vidare
Anställningsform: Provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning

Kvalifikationer
Om jobbet
Skandinaviska Buss & Truck är en trygg och väletablerad arbetsplats. Vi har en välutrustad service och skadeverkstad med egen lackering där vi kan laga både lastbilar, transportbilar, privatbilar & bussar. Vi är auktoriserad serviceverkstad för Mercedes-Benz Lastbilar & Transportbilar och är dessutom auktoriserad för OMNIPLUS, Mercedes-Benz, FIAT Professional och Setra bussar.
Då företaget växer behöver vi förstärka vår arbetsplats i Söderhamn med en Servicerådgivare för alla fordon i alla segment. Vi söker dig som gillar att arbeta i team, kan ta eget initiativ och har ett intresse för fordon.

Övergripande beskrivning av tjänsten

Som servicerådgivare är den centrala uppgiften att jobba med service och kundbemötande. Du kommer att arbeta med att leda och fördela det dagliga arbetet samt att ansvara för att dagens arbete blir utfört och klart i rätt tid. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att administrera, boka och planera jobb till mekanikerna, ta betalt av kunden samt beställning av reservdelar.

Servicerådgivaren är den som är ytterst ansvarig för att kunderna är nöjda. Att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt är en nödvändighet. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du måste vara en servicemänniska som gillar när det händer saker. Du bör vara utåtriktad och duktig på att handskas med människor.

Ansvar och befogenheter

    • Teknisk problemlösning. Att kunna analysera, förstå och åtgärda de problem och tekniska utmaningar som finns.
    • Ansvar att planera, samordna och genomföra bokningar/Fakturera
    • Arbeta både självständigt och i team
    • Skapa ett brett kontaktnät inom verksamheten
    • Skapa goda kundkontakter med en hög servicegrad
    • Följa regler kring säkerhet
    • God datakunskap
    • Känna ett ansvar för affärsverksamheten

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Skapa arbetsorder och servicedokument
  • Förplanera bokade jobb för att underlätta för reservdelstekniker och servicetekniker
  • Säkerställa att rätt service/Arbeten blir rätt genomförda
  • Ta emot bokningar via telefon, internetbokningar och hantera kunder i kundmottagning
  • Hantera kunder
  • Säkerställa att rätt delar/tider faktureras

Vårt duktiga team ser till att du kommer trivas! Vi erbjuder dig ett varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Vi tar emot ansökningar och utför intervjuer löpande. Välkomna att söka idag!

Ansökan:

För mer info och ansökan, kontakta vår platschef Patrik Hellberg på Tel: 0270-42 94 59, epost: jobb@sbtab.se